VIP

ELKE LEERLING IS EEN V.I.P!

KLEINSCHALIG EN GEBORGENHEID

De school telt momenteel 725 leerlingen en elke graad heeft een leerkrachtenteam die de leerlingen nauwgezet opvolgt. De graadscoördinatoren en de klascoaches zorgen er samen voor dat dat de leerlingen zich goed voelen op onze school.
Door de samenstelling van de groepen, schoolse en buitenschoolse activiteiten leren de leerlingen alle jaargenoten en andere leerlingen beter kennen. De leerkrachten zijn zeer nauw betrokken en kennen de leerlingen hun talenten.

Een middelgrote school maar kleinschalig in aanpak!

LEERLINGENRAAD

Het is een groep van leerlingen (klasvertegenwoordigers) die regelmatig bijeenkomt om allerlei dingen te bespreken die met het leven van de leerlingen op school te maken hebben. In de loop van september wordt de leerlingenraad samengesteld.

Met hun vragen en opmerkingen gaan ze nadien naar de directeur. Op die manier komt die nog beter te weten wat er bij de leerlingen leeft.

METER EN PETER

Elke nieuwe eerstejaars krijgt een meter of een peter toegewezen. Dit is een leerling van het vijfde of zesde jaar die de nieuwe leerling zal vergezellen tijdens de eerste schooldagen en deze uitgebreid laat kennis maken met de school, met elkaar en de leerkrachten. Bij vragen tijdens het schooljaar, staan zij steeds paraat.

EIGEN LEERLINGENRAAD

De eerste graad van de school heeft een eigen leerlingenraad. Initiatieven van deze leerlingenraad zijn o.a. touwtrekken, gezelschapsspelletjes, springtouwen…  tijdens de middag en een wintermarkt in december. Ook de carnavalfuif is reeds jaren een initiatief van deze leerlingenraad, volledige organisatie en uitwerking van dit evenement ligt in hun handen!

De leerlingenraad van de tweede en derde graad heeft o.a. een tweedehandswinkeltje opgericht waarbij al onze leerlingen één keer in de maand een boek of een kledingstuk kunnen ruilen.

KLASLOKALEN EN SPEELPLAATS

De school heeft sinds september twee campussen: Campus Pontstraat voor de leerlingen van de eerste en tweede graad en Campus Zonnestraat voor de leerlingen van onze derde graad.

In heel veel lessen wordt er gebruik gemaakt van een Smartbord en worden de laptops, iPads of Chromebooks boven gehaald.

De leerlingen van de eerste graad beschikken ook over een aparte speelplaats, midden in het groen, waar er ruimte is om te basketten of gezellig te kletsen onder vrienden. Ook is er een ‘stille speelplaats’ waar leerlingen in alle rust een boekje kunnen lezen of gezellig babbelen.

LUNCH

De leerlingen van de eerste graad eten hun boterhammen op in het klaslokaal. De andere leerlingen kunnen vertoeven in de polyvalente zaal op beide campussen. Er is geen warm eten, maar je kan elke dag een broodje bestellen op school. Tijdens de wintermaanden is het soms mogelijk om een kommetje soep aan te kopen.