SCHOOLUREN

SCHOOLKALENDER

Schoolkalender 2023-2024_leerlingen

SCHOOLREGLEMENT

Schoolreglement GO! Lyceum Aalst kan je hier raadplegen.

ZELFSTUDIECENTRUM

Hier kunnen de leerlingen gratis gebruik maken van computers met internetaansluiting. Daarnaast zijn er naslagwerken, tijdschriften en kranten ter beschikking. Tegen betaling kunnen ze fotokopieën nemen of teksten printen.

BEGELEIDE OCHTEND-, MIDDAG- EN/OF AVONDSTUDIE

Elke ochtend kunnen de leerlingen van 8.00 u tot 8.25 u gebruik maken van de computers in het zelfstudiecentrum. Ook tijdens de middagpauze kunnen de leerlingen  hier in stilte komen werken. De leerlingen kunnen bovendien vrijblijvend naar de begeleide avondstudie gaan op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 15.40 u tot 17.00 u. Een maatregel binnen studiebegeleiding of sanctioneringsbeleid kan leiden tot een verplichte avondstudie.

BEREIKBAARHEID

De school is met de fiets en brommer gemakkelijk te bereiken langs de autovrije Louies D’Haeseleerstraat (de vroegere Hoogstraat).

• Gemakkelijk bereikbaar met de wagen. Men kan de kinderen aan de Parklaan of de Houtmarkt (150 m van de school) afzetten, zo moet men het drukke centrum niet in. Zie stadsplan;
  • De school eindigt om 15.40 u (15 min. voor de verkeersdrukte!); voor de leerlingen van de derde graad veelal om 1630 u;
  • Vanaf het station kan men langs autovrije straten de school bereiken (10 min. wandelen);
  • Goede verbinding met de busdiensten (www.delijn.be) en de treindiensten (http://www.belgianrail.be/nl).

LOCKERS

Campus Pontstraat

In de polyvalente zaal  en in het Cocon staan kluisjes ter beschikking van de leerlingen. Hierin kunnen leerboeken, boekentassen, sportkledij,… worden opgeborgen.

Hiervoor worden 10 euro huurgeld en 10 euro waarborg voor de sleutel gevraagd.

FIETSENSTALLING

Onze leerlingen kunnen hun fietsen in de fietsenstalling plaatsen. Ingang via de Louis D’Haeseleerstraat. De kelder wordt afgesloten tijdens de lesuren.

Ook op de Campus Zonnestraat kunnen onze leerlingen hun fiets veilig in de parking plaatsen.