Zwerfvuilactie 2021

Onze leerlingen haalden al meer dan 1 ton zwerfvuil op in amper 3 weken tijd!

Dat kan tellen als bewustmaking van het zwerfvuilprobleem. We voelen hierdoor allemaal echt het belang om op een verantwoorde manier met afval om te gaan. Samen voor een aangename leefomgeving!

Enkele reacties van de leerlingen op de vraag wat hen het meest verbaasde:

“Dat er niet alleen plastic verpakkingen en sigaretten lagen maar ook grotere voorwerpen. Ook hoeveel afval er lag.’

“Dat er zoveel afval lag.” x 10 “Hoeveel blikjes en flesjes er in hagen zitten.”

“Dat mensen afval gooien in andere mensen hun tuin.”

“Liefdadigheidschocolaatjes van vriendelijke man.”

Steun onze actie!

In een tijd zonder mogelijke ondersteuningsacties als bv. het jaarlijkse eetfestijn, rekenen we op ieder van jullie voor een kleine bijdrage, dat kan vanaf 2 euro. Help ons om ons doel van 6000 euro te halen!

We zetten het verzamelde bedrag in voor ‘Gelijke schermen voor gelijke kansen’, een initiatief van GO! foundation. Omdat nog meer dan ooit de digitale kloof moet gedicht worden.

Ken je een bedrijf dat onze Cleanup wil steunen, laat ook zeker iets weten!

Bekijk hier de actiefoto’s van onze leerlingen

Alvast hartelijk dank aan iedereen die al een bijdrage heeft gestort!