Ferme Noten 2020

Op 15 februari vindt het muziekfestival Ferme Noten voor de 8ste maal al plaats. De schoolband treedt op, bijgestaan door twee beloftevolle regionale acts.
Organisator Bert liesens : “De Lyceum schoolband is ieder jaar een ongelofelijk succes. Sinds we de band ook hebben opengesteld voor leerlingen van de 1stegr. neemt het aantal leden alleen maar toe. Dit jaar hebben we 27 actieve leden uit de 3 graden die we hebben verdeeld over 6 verschillende groepsformaties. De stijlen lopen uit één van klassiek tot rock. Iedere middag wordt er gerepeteerd op twee verschillende locaties. Aardig druk, maar aan enthousiasme ontbreekt het niet. De leerlingen die starten houden het doorgaans allemaal vol tot het einde van het jaar.”
Ferme Noten is meer dan een showcase voor de schoolbands. Het Lyceum wil ook een plaform zijn voor lokaal talent van niveau. Dit jaar werden twee toppers gestrikt OPROER en Trevan.
“OPROER is zo’n een band die er plots is en alles heeft om het te maken. Ze brengen een sterke live show en een geluid dat volledig origineel is. Als die jongens, en ze zijn nog jong, het even volhouden is dit verhaal nog niet gedaan.” Naast OPROER treedt ook Trevan aan. Een jonge rapper met Zuid Afrikaanse roots die algemeen wordt getipt als de coming man van de scène. In de maanden december en januari brengt hij maar liefst twee singles uit.
“Het is heel fijn om een scherpe affiche samen te stellen en aan de beloften een podium te geven. Maar daarnaast hoop ik vooral dat de jonge schoolbandleden in contact komen met nieuwe geluiden en zien hoe heel kort bij huis in Aalst hedendaagse relevante muziek wordt gemaakt.”
We houden het festival laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen.
Kaarten voor Ferme Noten kunnen verkregen worden via het leerligensecretariaat aan 5 euro VVK en 7 euro ADK, kansentarief voor UITPAS Dender ADK 1.5 euro.
Komt dat zien, maar vooral horen!!
Links:
Uit in Vlaanderen: https://www.uitinvlaanderen.be/agenda/e/ferme-noten-viii/b189b114-642a-4178-8e56-bfc591eead79

Facebook event: https://www.facebook.com/events/621754688631530/

Waar en wanneer: