GSM-Loze dag

En toen was er… GEEN gsm!

Vandaag de dag zijn de technologische snufjes niet meer weg te denken uit onze gedigitaliseerde maatschappij. Toch slaagden we erin om dit verwezenlijken op ons Lyceum. Leerlingen gaven zelf als pijnpunt aan dat ze vandaag de dag niet meer écht praten of spelen met elkaar. Met deze info ging de bal al snel aan het rollen en niet veel later was er het ontstaan van de “gsm-loze dag”.

Op dinsdag 25 september werd de gsm voor de eerste keer gebannen en keerden we op ons Lyceum terug in de tijd. Onder het motto “Een gezonde geest in een gezond lichaam”, kregen de leerlingen ’s ochtends een portie ochtendgymnastiek voorgeschoteld.Tijdens de middag maakten Snapchat, Facebook en Instagram al snel plaats voor touwtrekken, hinkelen, hoelahoepen en touwtje springen. Het was een dag vol lachende gezichten, zowel bij de leerlingen als de leerkrachten!

Wij kijken alvast uit naar de volgende gsm-loze edities: maandag 12 november, de Valentijnseditie op donderdag 14 februari en vrijdag 10 mei!