Flex Challenge

De leerlingen van het tweede jaar begonnen het schooljaar met een “Challenge” rond digitale hygiëne. Eerst doorliepen de leerlingen enkele workshops rond de voor- en nadelen van sociale media en de emotionele impact van cyberpesten. Daarna werkten ze in groep aan een fotoverhaal over cyberpesten. De leerlingen schreven zelf een scenario en script uit, maakten foto’s en verwekten vervolgens alles tot een heus fotoverhaal.

We eindigden de Challenge met de 5G-wandeling. Samen met de leerlingenbegeleider of leerkracht doorliepen de leerlingen aan de hand van hun fotoverhaal alle stappen van de 5G-wandeling. Zo reflecteerden we over de impact van ongepast digitaal gedrag en de samenwerking tijdens de “Flex Challenge”. Deze wandeling hangt permanent op op de stille speelplaats.

Hannah Verdoodt