Ferme Noten VII

Lyceum Aalst

Op zaterdag 23 februari zet het Lyceum zijn talenten weer in de verf. Vorig jaar toonde het spektakel ‘Eens’ in De werf ons artistieke kunnen. Dit jaar keren we terug naar de muzikale avond van Ferme Noten. Iedere schoolband heeft sinds september gewerkt aan een korte set van gepaste covers. De bands met leden uit alle graden zijn: Jonk (jazz), Acoustic (folk), (DIS)COVER81 (wave pop), Bright (pop), Captain Sigh (pop/rock), Big Band Revue (rock/pop).

Al voor de zevende maal treden de verschillende schoolbands aan op een professioneel podium in de Gilladezaal.

Schoolbandleider en leerkracht gedragswetenschappen B. Liesens: “We ervaren iedere jaar een stijgende interesse bij de leerlingen om tijdens de middagpauze samen muziek te spelen. Dit jaar zitten we-denk ik- aan onze topcapaciteit met 30 leerlingen, verspreid over 6 verschillende bands in 4 middagen en 1 uur vrije ruimte voor het 6de jaar. Wat mij dit jaar opnieuw verbaast, is dat sinds september geen enkele leerling heeft afgehaakt. Nochtans is de schoolband vrijwillig en is een team van gelijkgezinden vinden niet evident. Maar een constante reeks optredens en spektakels als ’Eens’, de poëzieweek, de Santeboetiekbeurs , Ferme Noten geeft de leerlingen natuurlijk wel een goed voorbeeld van wat je kan bereiken met wat inzet. Het Lyceum kent nu eenmaal een sterke traditie van sociaal – culturele projecten.”

Ferme Noten is toegankelijk voor iedereen. Nieuw dit jaar is dat oud-leerlingen worden uitgenodigd in een rustige vipruimte binnen de Gilladezaal om bij te praten.

Het doel van het festival is naast de eigen muziek, ook de talenten uit de eigen regio aan bod te laten komen. Vorige jaren stonden zo onder andere VVYN en Pavlove op de affiche. Dit jaar wordt de avond afgesloten met zelfs met twee hoofdacts afgesloten.

Gewoon Ruben, een taalvirtuoos uit de streek, brengt hiphop een donker menselijk kantje. Een voorbeeld voor jongeren die de mogelijkheden van taal en muziek van eigen bodem willen ontdekken.

B. Liesens: ”Als klap op de vuurpijl komt A boy named Johnny zijn Cash-pletwals uitrollen. Collega Koen Cardon en oud schoolbandlid Reina Rasti zijn al enkele jaren de frontman/vrouw van deze pittige Cash tribute band, een rock -’n-rollfeest gegarandeerd!”

Zaterdag 23 februari, Gilladezaal, Lyceum Aalst

19:00 deuren – 01:00 slot