ZICHZELF ZIJN

Ik ben als oud-leerling altijd graag naar het Lyceum geweest en als leerkracht is dat nu niet anders. De leerlingen ontplooien zich hier en kunnen zichzelf zijn doordat het Lyceum ook inzet op activiteiten en projecten buiten de klas. Er is voor elk wat wils. Daardoor voelt het Lyceum aan als een thuis en zie ik hier tot op vandaag goedgezinde leerlingen binnen en buiten wandelen.

Nu ik aan de andere kant van de klas sta, merk ik pas welke rol het leerkrachtenteam van het Lyceum daarin speelt. Ook wij kunnen onszelf zijn en kunnen onze schouders zetten onder activiteiten waar we ons het beste bij voelen. Die positieve vibe komt ongetwijfeld over bij de leerlingen waardoor “respect” een belangrijke waarde in het Lyceum is.

Sophie Bossut, oud-leerling en leerkracht Frans